2016. június 23., csütörtök

A világelőttes hangja

Miért épp én láttam együtt megöregedni az érzéseket?
Mindegyiknek sok párja volt, de mindegyik igazán 
csak egyet dédelgetett.
... szeretett, hallgatott...  ébresztgetett...

A pillanat, ahogy ráébredtek, 
kinek ki a párja, 
az a pillanat volt, 
melyben csendig vérzett 
az Ige hangnélküli igazsága.
... nem ez volt a szellem kihaltsága ... 
... inkább patyolat csendek tánca...

 Együtt őszült félelem a bátorsággal,
s ellentétébe rögzült
minden érzés, s minden árnydal 
fényvénákba csörgedeztette 
szólamának egyetlenét.
... gyertyalángját súgta át a nemesebb fáklyába... 
... véste társát erekbe... fellobbant a lét...
 Majd, mikor kínzó horzsolásban széjjelváltak,
... továbbszálltak...  messze vágytak...
szép káoszból lett a kaotikus, embertelen
emberiség.

... Miért épp én keresem még mindig
az egészből kivált végtelenét?
... az őseredő jóság alig- jelét?...
Az Egyet, sokszorozhatatlan valójában.
Csak nekem nincs halott társam - mert élő vagyok én is;
lehetek, minek születtem, és rendeltettem -
gondolatnyi fény is, de sötét érzés
szintén.
... nem a kimondható és osztható szintjén...
Egy közelgő, csöndsebző,
 világelőtti 
visszatérés.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése