2017. február 2., csütörtök

Négy lépcsőfok

1,  Az első visszhang

Nem kaptam egyszer sem gáncsot,
nincs lábnyom múltam reménylő lelkiségén.
Nem értek sohasem csapások,
nem voltam véletlen sem eltaposva én.

2, A megtörés

Ugyanott, ugyanazok gúnyhangjaival - 
egyszerre a Tovatűnt szétkarcolt tükrében
megremeg tartásom, és azonnal kihal,
bár a sebhadsereg, úgy hittem, elhullt régen.

3, A ráébredés

Mint csatornafedél, födtem megtörtségem,
mi pofont kaptam, magamban mélyen elnyomtam.
És lám, most már rázkódó párnák az éjben
cseppenként csupaszítják énemet a porban.


4, A megoldó képlet

Hiába válik örök törékennyé a gáncsokat kapó,
és száz lábnyom,a múlt egykor ígéretes selymén,
konghat ezer villám, zárulhat robajjal millió ajtó;
a Haladás cipőkopogása az én zeném.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése