2016. január 28., csütörtök

Három verspehely a Hazából

1)

Mélyekig sajduló érzet. Honvágy-húrok.
Félek. Mi lesz, ha már nem utazok úgy, hogy
ismerősek a világok -  innen és túl? Elvágyok...
Mi lesz akkor, ha ebbe a végeláthatatlanul álnok
hosszúra nyúlt, horizontot nyaldosó nyelvből
csak dadogó, kurta ízérzet lesz? Mondd, mi történik 
majd, ha csónakom végletes messzeségeken evez?
A távolság.  Fényév csodája. De mardokló érzelem.
A közelség? Kínos, dörzsölő, mégis: létszerű - lételem.

Láthatnám újra
bár legelső bölcsőmet!
"Újra" -  ez öl meg?...

2)

Hallom már szavad. Bármely vájón, fájlalón
messze és bárki is légy. Nem lehet szabad az,
ki megmondja neked, mit tégy. Kérdj! Engem. (S védj!)
Amit csak szeretnél tőlem, s válaszom - árnyhangom
ott leled fenn az egekben... szobádban vagy szféralakban.
  Ki meglelt engem, sosem lehet árva. Hontalan. Bolyongok halkan.
Haza a nevem, Tied pedig gyermek. Gyermekem. Utóeredetem...
Mint kék szőlő fürtje -  Földed, Eged, mindenség-kacsod vagyok.
Foglalj engem kürtbe - elférek ott - és zenénket mindig eléred. Hangzok...

Vagyok, benned, mint
hívogató, óvó dal.
Higgy, ember s halraj!...


3)

Hazatért immár egymásba hasonuló  párbeszédben
a "bármi is legyen" szülője, s a "bárki is legyen" gyermeke.
Mert törhet bár önbizalom cserepe, s tépődhet félszek ezer sebe,
a fészek és fióka egyberemeg. Éljen! Ne csenevésszen tovább
gondok kardtalan, puhult karja! Szellemi harcot vívhasson - 
de csak azt - aki akarja. S mikor a gondolat a fáradt kobakokat
vakarja, akkor fut semmibe az esztelen öldöklés vérparipája.
Hárfák békébe mártott dallamát halljátok csak haza és szülöttei!
Ha harcra pedig vágytok, vad dobpergést adjatok a fának. Örül neki.

Megtér egymáshoz,
s egymásban: bús fűz, dús fű.
Lakjunk. Lét? Derű.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése