Egy-egy töredéket enged láttatni az élet
abból a kavalkádból, ami bennünk
érez, vél, szeret, ért.
Idegennek, ismerősnek lenni -
nem mindig olyan nagy a különbség;
Képkeretbe szorulva mozgunk,
várunk és váltunk sorszámra.
Készen kapott, korlátozott percek
hagynak nyomot.
Ennyi egy ember, az ember kipipálva.
Néhány összevágott felvétel,
fecnidarabok benyomása,
futó pillanatok vakító,
kisugárzás-darabkája.
Egy-egy csevegés
esetleges összessége.
Mellkasok mögött
oda-vissza dörög
az indulat mesterséges ege,
Lepattogzik a lakk a lélekről,
durvaságában könnyed a roppant fal.
A fal, ami fehér, fekete.
Az idealizmus tükörsimaságát
mindenhol őrizni lehet-e?
Mennyivel hangsúlyosabb
is lehetne az elfogulatlanság,
az üdítő, a természetes
szemlélés.
Képek vagyunk, előhívnak.
És
vajon a színek mögötti tartalom
fásító igénye,
Vagy az érdektelenség
tesz fakóvá?
...Még a köszönőviszony
sem vértelen, ha jelenlétbe melengethet
egy-egy kósza "szia".
...Ha már üdvözlet, legyen kerek:
hangszínre hintett fűszer,
bizalom, ősiesség,
apró tapintat,
ezüst ceruza a hétköznap-lapon,
betonszín teljesség.
Van, hogy a dolgok mozgása
dolgok állásába fárad,
megül köde rideg belső utcákon.
Egyszer az álarcos csalódás csalogat,
máskor a váratlan kéznyújtás
döbben rá, mennyire nehéz
elhinni őt.
Van, hogy hálójában vergődik
valamennyi megértés,
rokon- és ellenszenv sokasága
feszül egymásnak.
Kartonfigurák vívódnak a semmin,
és átreccsen a csend a végszó függönyén.
Nyikorog a nyitási hajlandóság.
A mennyiség kedvel, nem kedvel,
ki befelé vizsgálódik, az figyel, megismer.
Légköre anyagválasztását megfontolja.
...Ha igazán érez,
tudja,
hogy nem ismer.
2022. november
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése