2016. február 27., szombat

Fekete ragyogás

Sötét vagy Te - fekete ragyogás,
megszállott szív hangtalan hantot ás
csendedbe, hogy újjászületve
hajnal szárnyain élj tovább
- lüktetve - 
szállj tovább éveken,
barázdált arc-mélyeken,
a sóhajtó végtelen
pirkadat végekbe zárja
emlékkönyved lakatját, -
s hogy alakod 
érzésekbe mártsa
az Odaát.

Röptetve
ében fenséged,
tudom már, régesrég,
Te vagy az Élet.
Remegő sziluetted
még több, mint az Élet,
csillagcsokrok illatát
halk szállítod át
az érzékeken túliba -
vagy Te, s leszek én
ki lehettél így, s ha
bármely ködös-kevély
nappali hang Téged
becsmérelne -
Te légy, ki reám hivatkozva
a reményt szelje
galaxistorták egy töredékéből,
s én csak föltekintek, szerényen
a mélységes éjből,
s meglátom Őt, ki lelkem ősi társa -

hol a Hold, s csillagok násza
borjadzó fényt pislákol ereimbe -
s akkor tudom csak meg igazán,
miért kötöztem magam sebeidbe -
gyógyírként -
mert annyiszor gyalázták már
tisztaságod, Te sosem bántod
gyermekeid,
de én leszek, tudom már, ki 
megtisztítom
emlékeit
csalódásodnak -

majd egy kósza árnyalak
hint ezer árnyalatodnak,
hol meg benned sosem
bántódhatnak
kesergőn szóródó lelkek,
mik hamvak formájában
születhetnek -
belőled - földedből -
ó, Éjszaka, hadd legyek
szerelmesed,
mert az öreg tőr
már nem hasít olyannyira -
hogy bennem nyomot hagyjon
Ámor hamis nyila -
Te vagy az Igazi nekem,
s remélem, fekete ragyogásod
még sokáig átérezve
élvezhetem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése