2016. február 14., vasárnap

Tisztult szemmel

Csitult a csömör,
a vihar elült -
s a göndör gödör
elásta magát.
Így óvó földként
hegedült 
nyugvó zenét,
nem hallotta a Kül
idült,
recsegő szavát -
s a föld csak 
termett tovább,
majd szívével festette
át az éjt -

mely csapzott,
Nap által cibált 
verébfiókákra
köpönyegként adta
ében leplét,
redőiben elpihent
egy tüskésen háborgó
hullám - 
s nem tudtam többé,
egy veréb vagyok-e én,
vagy a
 megbékélt érzésív
tán?

Nem tudtam, lehetek-e
valaki, ha bárki rám
a senkiség szavának
savharmatát szórta,
de abban biztos voltam
hogy életnek-halálnak
tartozom annyival talán,
hogy ma
 leszek valaki, 
még ha csapzott cseppek
nedvesítik is 
tekintetem,
mely fátyolán át
átdereng
érzékeny
életem - 

s barázdáim csak a mában
simíthatom selymes bőrré,
s lehetek olyan, ki a mostban
lesz örökké,
múltat bár nem tagadva,
de azt hátrahagyva.

Most már tudom, ki vagyok -
savharmattól kisimult
arcú, a bogozhatatlanság
ősi hangja - 
s mi ráncgubancaim kibogozza:
a lehúzásba fúlt,
s azt nemesítő vágy
hattyútiszta hajnalkarja...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése